زرین قلم

 

فرهنگ عذر خواهی در بین مسئولین کشور ما موضوعی غریب و نا آشناست.

 

فرهنگ خوبی که در بسیاری از کشورها رواج دارد و هر کسی در قبال انجام ناصحیح مسئولیت خود از افـکار عـمـومی عذرخواهی می کند.

 

نمونه عینی این موضوع اخـیرا" در کشـور ژاپن مشاهده شــد که آن هم به دلیل خسارات وارده به مـردم این کشور در اثر یک بـلای طبیعی اتفاق افتاد.

 

امّــا در کـــشور ما سالهاست که از این کلمه استفاده نمی شود

 

شاید دلیل ای قضیه این است که هیچ قصور و کوتاهی از سوی

 

هیچ مدیر یا مقام مسئول رخ نداده اسـت منـجر به عـذر خـواهی شود که این موضوع غیر ممکن به نظر می رسد.

 

امّــا یکـی از دلایـل نگارش این مقــاله از سوی حقیر شنیدن خبر عذرخواهی دو مسئول گیلانی ازمـردم به دلیل آب گرفتگی معابر و خیابانهای شهر بر اثر بارش شدید باران می باشد.

 

امّــا آب گرفتگی خیابان یک شهــر هــمــیشه بارانی نســبت به اختلاس سه هزار میلیارد تومان پول ملت نزد بانکها مطمــئنا" از درجه اهمیت کمتری برخوردار است، امّــا مســئولین این فاجعه میلیاردی به جای عــذر خواهی طلب پاداش در قبــال کشف این سرقت عظیم کرده اند.

 

شاید اینطور گمان می شود که با عذر خواهی کردن از اقتدار و ابهت کاری آنان کاسته شده و زحماتشان در طول سالهای اخیر نادیده گرفته می شود.

 

حتی در دورترین کـشورهای آسیایی و آفریقایی با اتفاقات بسیار کم اهمیت تر نیــز مسـئولان به اشـتباه خـود اعتراف کرده و آن را می پذیرند و برای آرام کردن افـکــار عـمـومـی از آنان عذرخواهی می کـنند که این موضـوع در کشــور مـا عـمـلی قـبـیـح محسوب می شود.

 

ای کــاش پـس از محقق نشدن وعـده های نجـومی رئیس دولت، از مردم عذرخواهی می شد.

 

ای کاش پس از ناکامی های مکرر تیم ملی فوتبال از ورزش دوستان عذر خواهی می شد.

 

ای کاش پس از به بار آمدن افـتضاح های مالی و اقتصـادی در استانداری ها، ساز مانها، بانکها، دانشگاه ها و... از مردم عذر خواهی می شد.

 

ای کاش پس از سقوط چندین هواپیمـا طی سالهای اخیر و جان باختن صدها هم وطن بی گناه کمی به غیرت مسئولین پر تلاش بر می خورد وبرای تسلی خاطر بازماندگان هم که شده از آنان عذرخواهی می شــد ...... که نشــد ...

 

 

به قلم javad

 



           
چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:, :: 13:16
زرین قلم

رسانه ملی! این روزها باز هم موضوعات مهمتری از مسایل و مصائب کشورمان یافته و به آن مشغول است.

از مسائل کلان اقتصادی گرفته تا اطرافیان رییس دولت ، مسائل سیاسی کشور ، و حتی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و ...

همه و همه از نظر رسانه ملی مهم تر از تعداد تیر های شلیک شده توسط انقلابیون لیبی یا تعداد سرفه های پادشاه عربستان نیست.

زین پس به جای واژه غریب و نامأنوس رسانه ملی میگوییم:

رسانه بیداری اسلامی!

ملت هم برای بیان دردها و آلام خود و یا اطلاع از مسائل کشور به رسانه های دشمنان خود مراجعه نمایند!

 

به قلم JAVAD



1- «بربادرفته» (ویکتور فلمینگ، 1939)
فروش با لحاظ نرخ تورم: 1.588 میلیارد دلار / فروش بدون لحاظ نرخ تورم: 198.676 میلیون دلار....
 
بقیه در ادامه مطلب...

 



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 17:27
زرین قلم

گاهی اوقات با خودم فکر میکنم که ما از اسلام فقط نامش را یدک می کشیم

امروز وقتی برای خوندن نماز جماعت به نمازخانه اداره رفتم صحنه ای رو دیدم که شاید انتظارشو داشتم.

از شرکت 1500 نفری شاید فقط  15 نفر برای خواندن نماز اومده بودن این موضوع در کشور ما چیز غریبی نیست.

در رفتار های روزانه خودمون هم بویی از اسلام ناب نبردیم تا جایی که مثل نقل و نبات دروغ میگیم به هم تهمت میزنیم و پشت سر هم غیبت میکنیم موضوعات تاسف باری که ربطی به شیوه اداره حکومت وسیاست های حاکمان کشور نداره و از ایرادات خودمونه.

پس بیایم ایرادات خودمونو بپذیریم و اصلاح رفتار های سؤ رو اول از خودمون شروع کنیم اونگاه از ارکان حکومت توقع رفتارهای درست، اصولی، عادلانه و مطابق با معیارهای اسلام داشته باشیم



 

بانکداری بدون ربا !!!

از اواخر شهریور ماه دولت اسلامی اقدام به دریافت وجوه هنگفتی تحت عنوان پیش ثبت نام حج عمره نمود.

  این اقدام دولت اسلامی مردم را بر آن داشت تا به به هرقیمتی زیر بار این هزینه سنگین رفته و خود را برای مُحرم شدن آنهم شاید بیشتر از سه سال دیگر آماده کنند.

  مبلغ 8,000,000 ریال برای بسیاری از مردم معتقد و با ایمان که حقوق ماهیانه آنان نصف مبلغ مذکور نمی باشد بسیار سنگین بوده بطوری که خود به شخصه شاهد بودم بسیار کسانی که جهت تامین این وجه دست به استقراض دراز کرده یا از اداره مربوطه درخواست وام نموده اند.

  موضوع از آنجایی آغاز شد که بانکهای عامل نام نویسی عمره مفرده اقدام به اعطای تسهیلات با سود 14 درصد نموده اند که این اقدام در این شرایطی که وامی با این سود کم نایاب است، قابل تحسین بوده و گره از از مشکلات بسیاری از مردم گشوده است.

 این در حالی است که در روز چهارشنبه 90/6/30 خبری روی تلکس خبرگزاری ها با این مذمون قرار گرفت:

((دفتر استفتائات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با توجه به سود 14 درصدی این وام ها تصریح کرد: این وام، ربوی محسوب می‌شود.

این درحالی است که پیشتر رسانه‌ها خبر داده بودند که دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده اند.

دفتر حضرت ایت الله العظمی وحید خراسانی اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک ها مصالحه می کنند.

از سوی دیگر حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسویان عضو شورای فقهی بانکداری اسلامی نیز در گفت و گو با خبرگزاری ابنا گفت: هیچ توجیهی برای این وام وجود ندارد.))

حال چند سوآل مضحک ذهن هر خواننده ای را نسبت به این خبر مشغول میکند:

- آیا واقعا" بالاترین مقامات مملکت خبر از سود نجومی بانکها نداشته و صحبت از سود ۴ درصد می نمایند و یا اکنون در این مورد خاص حکم به حرام بودن وام مذکور داده اند؟

- آیا نه اینکه اکنون مدت مدیدی است که کسی وام با سود کمتر از 20 درصد در سیستم بانکی کشور مشاهده ننموده است؟

- آیا از میزان سود بانکهای دولتی و خصوصی (به اصطلاح اسلامی) اطلاعی در دست نداشته و یا این موضوع از درجه اهمیت کمتری برخوردار بوده است؟

و . . .

 - یک پیشنهاد:

برای یک بار هم که شده جهت دریافت وام به یکی از شعب بانکهای کشور مراجعه نمایند و بدون استفاده از امکانات و شرایط ویژه خود اقدام به دریافت وام 5 میلیونی کنند

  جدا از بهانه های متعدد بانکها جهت معرفی ضامن پس از طی مدت نامشخص و پس از دریافت وام می بایست طی 8 سال مبلغ 23 میلیون تومان یعنی بیشتر از 4 برابر مبلغ فوق را باز پرداخت نمایند

نرخ سود وام جعاله بانک ... 24 درصد می باشد درحالیکه با احتساب هزینه 400 هزار تومانی دریافت این وام، این نرخ سود به حدود 26 درصد می رسد.آیا این نرخ سود با موازین بانکداری اسلامی همخوانی دارد؟

جای تعجب اینجاست که متولیان اقتصاد کشور هم از وضع موجود رضایت چندانی ندارند تاجایی که رییس جمهور ، وزیر اقتصاد و رییس کمسیون اقتصادی مجلس به این موضوع اعتراف کردند.

((عضو پژوهشكده وزارت اقتصاد با اعلام اينكه سود برخي بانك‌ها 20 الي 25 درصد فراتر از تورم و 10 درصد بيشتر از سود سپرده‌ها است))

  درد اینجاست که:

بعضی آقایان یا نمی توانند یا نمی خواهند مردم را از این منجلاب قرض و بدهی به سیستم بانکی رهایی بخشند

اینجاست که باید صدای استاد شجریان را شنید و آه کشید:

"من به تنگ آمده ام از همه چیز می خواهم فریاد بلندی بزنم که صدایم به شما هم برسد ...

آ آ آ آ آ ی ی ی ....."

 

به قلم JAVAD




درباره وبلاگ


به سراغ من اگر میآیید پشت هیچستانم!
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زرین قلم و آدرس zaringhalam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 79
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 101643
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1